Total de visualitzacions de pàgina:


28 de des. 2014

Els Reis de l'Orient !!!!!!!!

El repertori de cançons amb què la mainada espera l'arribada dels Reis d'Orient és força gran i amb diferents variants.



La majoria d'aquestes cançons populars les canta la mainada abans de l'arribada dels Tres Reis d'Orient, són, per tant cançons infantils d'anar a esperar els Reis.


Aquí en teniu un petit recopilatori:

Els Reis d'Orient 
porten coses, porten coses; 
els Reis d'Orient 
porten coses a la gent.
(popular catalana)


Amb la llum del fanalet 
jo aniré a esperar els tres Reis, 
vull que em portin moltes coses 
pau i joia a tot arreu. 

Quina fosca nit! 
Ai quin fred que fa! 
Tot està adormit 
ja els sento arribar... 
(popular catalana)

Els tres Reis, 
que tots són vells; 
duen barretina molla 
amb cascavells. 
Els tres Reis d'Orient 
porten coses a tota la gent. 
(Popular catalana) 


Visca els tres Reis 
de l'Orient; 
que porten coses 
a tota la gent: 
Una botifarra 
per a la meva mare, 
un got de vi 
pel meu padrí, 
un tall de coca 
per la meva boca, 
un tros de pa 
pel meu germà.
(Popular a Girona)



I més cançonetes dels reis:

























4 comentaris:

  1. pues tenéis muchas más canciones que nosotros por aquí, la verdad es que se lo come todo el Olentzero, pero a mí me emocionan los reyes. unos buenos reyes, por favor, que te los mereces con creces.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias guapetona. Esperemos que el 2015 sea un año mejor. Las dos nos lo merecemos.
      Mil besos corazón

      Elimina
  2. Caramb quin repertori més extens, això si que és una autèntica recopilació. Amb el teu permís ho posaré al bloc de la classe i segur que els meus peques els hi encantarà.
    Que tinguis un molt Bon Any i que els Reis vinguin carregats amb els teus desitjos.
    Tonets

    ResponElimina
  3. Espero que li agradin moltíssim als teus peques Anna aquestes cançonetes !!!!!!!
    Que tinguis una molt bona entrada d' any bonica !!!!!
    Petonets

    ResponElimina